مکمل داروییمکمل ها

 بهترین مکمل و قرص های لاغری و کاهش وزن

امروزه بخش عظیمی از جامعه درگیر اضافه وزن هستند. معمولا اولین توصیه اطرافیان به این افراد ورزش‌های سنگین و رژیم است. در این بین هیچ‌کس به مکمل‌ها و قرص‌های کمک‌کننده به لاغری هیچ توجهی ندارد. اگر کسی هم باشد که از وجود این قرص‌ها آگاهی داشته باشد، به‌خاطر عوارض احتمالی این مکمل‌ها را وارد برنامه غذایی خود نمی‌کند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی راجع به بهترین مکمل‌ها و قرص‌های لاغری به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

راه‌های کاهش وزن

کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه به یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از آقایان و بخصوص خانم‌ها تبدیل شده است. در این راستا و برای رسیدن به این هدف روش‌های زیادی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

ورزش

ورزش اولین روشی است که برای لاغری به ذهن هر کسی می‌رسد. پیاده‌روی‌های روزانه و هم‌چنین ثبت‌نام باشگاه امری کارساز در این راه خواهد بود. البته در این بین افرادی هستند که قصد دارند بخشی از بدن خود را چربی‌سوزی کنند. برای مثال عده‌ای از بزرگی شکم خود رنج می‌برند و برخی دیگر از چاقی پاها و یا باسنشان. برای هر کدام از این‌ها ورزش خاصی وجود دارد که شما می‌توانید با جستجوی ساده در اینترنت و یا مشورت با مربی ورزشی به آن‌ها دست یابید.

 

رژیم غذایی

برای دستیابی به اندامی ایده‌آل باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. در واقع در کنار کم‌کردن وعده‌های غذایی و مقدار غذای روزانه، به کیفیت آن نیز توجه کنید. به‌عنوان‌مثال توصیه می‌کنیم در وعده صبحانه خود از پروتئین زیادی استفاده کنید. پروتئین موجود در غذای صبح باعث سیر بودن شما در طول روز خواهد شد و نیاز بدن شما را به غذای اضافه کاهش خواهد داد. در هنگام غذا خوردن حواستان باشد که آهسته غذا بخورید. شما با این کار اشتهایتان کم می‌شود و غذا آسان‌تر هضم می‌گردد.

شیرینی و غذاهایی که حاوی قند زیاد هستند نخورید و به جای آن‌ها از سبزیجات تازه استفاده کنید. طی مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، خوردن فیبر محلول و الیاف محلول به چربی‌سوزی کمک کرده و چربی‌های اطراف شکم را آب می‌کند. در این بین از نوشیدنی‌ها غافل نشوید و به مقدار زیادی در روز چای و قهوه بنوشید. چای و قهوه از سری نوشیدنی‌هایی هستند که میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند.

 

مکمل‌ها و قرص‌های لاغری

در بین روش‌هایی که قبل‌تر گفتیم یک روش سومی هم وجود دارد که استفاده از قرص‌ها و مکمل‌های شیمیایی و یا گیاهی است. اگر شما این سه روش را با هم و با برنامه‌ای منظم انجام دهید در زمان کم و به‌راحتی به اندام ایده‌آل خود خواهید رسید. در بیان کلی قرص‌های لاغری و یا چربی‌سوزی با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش جذب چربی و افزایش استفاده از چربی‌های ذخیره شده می‌شوند. در استفاده از مکمل‌های لاغری شما انتخاب زیادی دارید که توصیه می‌کنیم با مراجعه به متخصص و تحت نظر پزشک از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهادی:  قطره آهن و لزوم مصرف آن

شرایط بدنی و سلامتی هر شخص با دیگری متفاوت می‌باشد. برای مثال کسی که در دوران شیردهی و یا بارداری است بدن بسیار حساس و آسیب پذیری دارد. این افراد حق استفاده از بعضی داروها را ندارند در نتیجه باید دقت کنید که به توصیه دوستان و یا اطرافیان از قرص‌های لاغری و یا هر قرص دیگری چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده نکنید.

در بین مکمل‌های لاغری همیشه بحث بر این بوده که نوع گیاهی آن بهتر است یا قرص و داروهای شیمیایی موجود در بازار. برای جواب به این پرسش در ابتدا باید به یاد داشته باشید که هر دارو و مکملی در کنار اثرات مفید خود از مضرات زیادی نیز برخوردار می‌باشد. البته در برخی موارد قرص‌های گیاهی به علت فرمولاسیون طبیعی بیشتر توصیه می‌شوند اما این به معنای ارجحیت تمام قرص‌های دارویی به شیمیایی نمی‌باشد. در واقع گیاهان دارویی اثربخشی آرامی نسبت به داروهای شیمیایی دارند و اگر ترجیح شما چربی سوزی آرام و ایمن است توصیه می‌کنیم داروهای گیاهی را در اولویت قرار دهید.

کپسول CLA کارن ۹۰ عدد

کپسول CLA کارن به تجزیه چربی مخصوصا در ناحیه شکم کمک کرده و ترکیب بندی بدن را با کاهش چربی و نگهداری حجم ماهیچه‌ای تغییر می‌دهد.

کپسول کربوفایت کارن 120 عددی

مکمل کربوفایت کارن حاوی عصاره لوبیا سفید و پیکولینات کروم بوده که سبب کاهش جذب کربوهیدرات پیچیده و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

پودر لیپو اسلیم کارن 300 گرم

پودر لیپو اسلیم کارن با طعم شکلات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تامین نیاز روزانه بدن به مواد مغذی بوده و به کاهش وزن و افزایش احساس سیری در افراد چاق کمک می‌نماید.

کپسول چیتوزان ام پلاس 500 میلی گرم 60 عدد

قرص کیتوزان ۵۰۰ کارن از طریق ممانعت از جذب چربی ها و دفع آنها سبب کاهش وزن می‏ شود. این قرص بر روی متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و با پایین آوردن کلسترول خون می تواند در سلامت قلب و عروق موثر باشد.

 

قرص اسلیم کوئیک

قرص اسلیم کوئیک گل دارو با افزایش سوخت و ساز چربی، علاوه بر کاهش چربی‌های خون، از جذب چربی در روده پیشگیری می‌کند.

پیشنهادی:  بهترین قرص مکمل غذایی برای چاق شدن

 

قرص چربی‌سوز قوی

در رابطه با لاغری و چربی سوزی تعداد زیادی قرص در بازار موجود می‌باشد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: بوپروپیون نالترکسون، لیرا گلوتاید، فنترمین توپیرامات و اورلیستات. این قرص‌ها عموماً با مکانیسم کاهش اشتها و تلقین احساس سیری به طرف مقابل باعث کاهش وزن وی می‌شوند. البته برخی هم با داشتن عملکردی قوی هر دو کار را با هم انجام داده و سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهند.

هر نوع دارویی در بازار موجود است و سازگارترین دارو با شرایط جسمی شما، بهترین دارو و قرص چربی‌سوزی برای شما خواهد بود. در واقع همه داروها با هدفی یکسان تولید می‌شوند که گاهی در عوارض جانبی متفاوت از هم هستند. البته در مواردی مثل ترکیبات تشکیل‌دهنده، قیمت، نوع مصرف و سرعت عملکردی‌شان  نیز با هم تفاوت‌هایی دارند. برای یافتن بهترین چربی‌سوز بهتر است با پزشک و یا دکتر داروساز مشورت کنید.

 

قرص‌های لاغری کاهش اشتها

قرص‌های لاغری عموما با مکانیسم سرکوب اشتها منجر به کاهش وزن می‌شوند. لوراکرارین (Belviq، Belviq XR) یا بوپروپیون و نالتروکسون (Contrave) ازاین‌دست قرص‌ها می‌باشند. نالتروکسن و بوپروپیون دو دارویی هستند که در کنار هم تجویز می‌شوند. نالتروکسن با درمان وابستگی به الکل و بوپروپیون برای درمان افسردگی شهرت یافته‌اند. اما در این بین با مصرف آنها زیر نظر پزشکان، اشتهای خود را سرکوب کرده و با بی میلی شدید نسبت به غذا مواجه خواهید شد. این امر به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد.

 

بهترین قرص لاغری

یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین قرص‌های لاغری  PhenQ می‌باشد که استفاده از آن به مردان توصیه می‌شود. این قرص با افزایش متابولیسم بدن و سرکوب اشتها منجر به افزایش عضلات، کاهش چربی‌ها و در نهایت کاهش وزن خواهد شد. PhenQ با داشتن کافئین، پیپرین، نیاسین ویتامین بی، انرژی بدن را افزایش داده و چربی‌های اضافی را می‌سوزاند. در استفاده از این قرص باید به دوز مصرفی از آن توجه کنید. در واقع استفاده روزانه دو عدد از قرص‌های داخل بسته کافی خواهد بود.

 

عوارض قرص لاغری

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم هر دارویی در کنار اثرات مثبت و مفید خود عوارض مختص خودش را نیز دارد. برای قرص‌های لاغری در کل عوارضی وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، بی‌خوابی و مشکلات کلیوی برخی از این عوارض نامطلوب می‌باشند. کافئین موجود در ترکیب قرص‌های لاغری باعث بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب و در ادامه با مصرف بیش از حد موجب اسهال و حالت تهوع خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا