مکمل ها

درباره جوینتیس ویتابیوتیکس چه می دانیم ؟

امروزه و با توجه با لایف استایل غالب زندگی افراد، همچون: مصرف بیش از حد غذاهای سرخ شده، افزایش تقاضا برای مصرف فست فود و مواد غذایی فراوری شده، میزان دسترسی بدن به مواد مغذی و ضروری، بسیار کمتر از قبل شده است. لذا مصرف مکمل هایی همچون قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس ، می تواند با تامین ریز مغذی و مواد ضروری مورد نیاز بدن، باعث رفع مشکلات ناشی از کمبود این مواد شود. در افراد مختلف( زنان باردار، نوزادان، افراد مسن، جوانان و نوجوانان) و به دلایل متعدد، نیاز روزانه به مصرف برخی مواد بیش از سایرین می باشد، لذا متخصصان تغذیه و پزشکان، مصرف مکمل های معتبر همچون مکمل های تولید شده توسط شرکت ویتابیوتیکس، را به این افراد توصیه می کنند. شرکت ویتابیوتیکس، برای اولین بار در کشور انگلستان تاسیس شده و با تولید محصولات مکمل دارویی بسیار با کیفیت، توانسته است بازارهای متعددی برای ارسال محصولات خود در کشور های مختلف، بدست آورد.

 

مشخصات قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس

 

محصولات تولید شده توسط شرکت دارویی ویتابیوتیکس در بسته بندی های منحصر بفرد این شرکت به بازار دارویی کشور های مختلف صادر می شود. قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس، در بسته بندی های ۳۰ عددی قرار میگیرند و جهت مصرف آقایان و خانم های سراسر جهان، تولید خواهند شد. این قرص ها را به منظور تقویت استخوان ها و مفاصل بدن تولید می کنند و در ساختار آنها از مواد موثر بر بهبود ساختمان مفصل و استخوان ها، استفاده شده است. مواد مغذی بسیاری در ساختار قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس بکار رفته است، که شامل: ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B12، ویتامین D( 400 واحد ویتامین به صورت D3)، مینرال هایی همچون کلسیم و منیزیم، مس، منگنز ، گلوکز آمین سولفات، زینک، کندرویتین سولفات و سلنیوم، می باشند.

 

کاربرد قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس

 

در تولید این مکمل های بسیار کاربردی، از موادی متنوع استفاده شده است که هر یک، دارای ویژگی های بسیار مفید برای بدن می باشند. ولی به صورت کلی، مکمل های جوینتیس ویتابیوتیکس را جهت تقویت استخوان ها و مفاصل تجویز می کنند. از جمله مواد موجود در ساختار این قرص ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین C. ویتامین سی را با نام اسکوربیک اسید نیز می شناسیم. این ویتامین در دسته ی ویتامین های محلول در آب قرار دارد، بنابراین مقادیر اضافی آن به راحتی و از طریق دفع آب( ادرار) از بدن خارج خواهد شد. ویتامین سی دارای اثرات ضد التهاب و ضد احتقان، می باشد و در بهبود افرادی که دچار سرماخوردگی هستند، تاثیرات مثبتی دارد. همچنین نقش بسیار مهم این ویتامین در مقابله با عواملی همچون: رادیکال های آزاد( گونه های بسیار واکنش پذیر اکسیژن)، می تواند باعث کاهش اکسیداسیون و تقویت سیستم ایمنی شود.
  • ویتامین E. این ویتامین دارای ساختاری متشکل از ماده ای به نام توکوفرول، می باشد. ویتامین E، در دسته ی ویتامین های قابل حل در چربی قرار دارد و لذا، مصرف بیش از حد این ماده می تواند باعث تجمع و رسوب آن در ارگان های مختلف بدن، شود. این ویتامین در تقویت عملکرد سیستم دفاعی بدن، بهبود سلامت پوست و تقویت ساختار آن، تقویت عملکرد بینایی، مقابله با رادیکال های آزاد و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی، کاهش روند پیشروی بیماری آلزایمر و کاهش انواع سرطان ها( همچون سرطان پروستات در مردان)، نقشی بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی، دارد.
  • ویتامین B12. اسم دیگر این ویتامین محلول در آب، کوبالامین است. سیستم خونسازی بدن انسان برای تولید سلول های خونی متنوع، به شدت به این ویتامین وابسته است به صورتی که کمبود این ماده ی بسیار ضروری می تواند باعث بروز آنمی مگالوبلاستیک شود. همچنین بروز آسیب در ارگان های دیگری همچون: پوست، سیستم عصبی و مو، به دنبال کمبود کوبالامین دیده خواهد شد. متاسفانه در چند سال اخیر بروز بیماری های گوارشی و گاستریت ها، باعث شده میزان جذب ویتامین B12 در بدن کاهش پیدا کند. زیرا این ویتامین برای جذب شدن به یک حامل نیاز دارد که آن را تحت عنوان فاکتور داخلی معده، می شناسیم. فاکتور داخلی معده، در سلول های پاریتال معده تولید شده و با اتصال به ویتامین کوبالامین، مانع تاثیر تخریبی اسید معده بر آن خواهد شد. بنابراین کاملا بدیهی است که برای افرادی که دچار کانسر یا آسیب های معده هستند و تحت گاسترکتومی توتال یا پارشیال قرار می گیرند، مصرف مکمل های حاوی کوبالامین، همچون: جوینتیس ویتابیوتیکس توسط پزشک معالج تجویز و توصیه شود. همچنین در افرادی که vegetarian یا گیاه خوار هستند، تامین مقادیر کافی ویتامین B12 با مشکل مواجه شده و این افراد باید از مکمل های حاوی این ویتامین همچون جوینتیس ویتابیوتیکس، استفاده کنند.
  • ویتامین D( ۴۰۰ واحد ویتامین به صورت D3). اغلب افراد از تاثیرات و اهمیت ویژه ی ویتامین دی در حفظ بافت استخوانی و سلامت آنها، اطلاع دارند. غلظت این ویتامین از طریق مکانیسم های کنترل فیدبکی در بدن، همراه با غلظت کلسیم و هورمون PTH ترشح شده از غده ی پاراتیروئید، تنظیم خواهد شد. ویتامین دی برای جذب کلسیم و ورود آن به چرخه ی تولید استخوان، ضروری است. لذا متخصصان و پزشکان به تمام افراد جامعه توصیه می کنند از مکمل های حاوی ویتامین دی( همچون قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس)، استفاده کنند. زیرا زندگی آپارتمان نشینی و عدم تماس کافی پوست با نور خورشید جهت سنتز ویتامین دی، باعث کاهش مقدار این هورمون در بدن خواهد شد. همچنین تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، یکی دیگر از نقش های بسیار مهم این ویتامین محلول در چربی است.
  • مینرال هایی همچون کلسیم و منیزیم. کلسیم عنصر اصلی سازنده ی استخوان است و با رسوب آن در بافت استخوانی، سلول های استئوبلاست اقدام به سنتز ساختار استخوانی می کنند. همچنین منیزیم نیز، در ساختار بخشی از استخوان های ما شرکت داشته و در کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی، آریتمی های قلبی و پیشگیری از تشکیل renal stone موثر است.
  • مس. به صورت معمول میزان مس بدن هر فرد بالغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی گرم است و این مقدار از راه مصرف مواد غذایی تامین می شود. در صورتی که فرد دچار بیماری های کلیوی( renal failure) باشد، احتمال کاهش میزان مس به دلیل افزایش دفع کلیوی آن وجود دارد. این ماده ی معدنی در تقویت سیستم ایمنی، کاتالیزور فرایند های شیمیایی بدن، مقابله با رادیکال های آزاد ، موثر در کاهش درد ناشی از آرتریت، نقش بسزایی دارد.
  • منگنز. منگنز نیز یکی از عناصر موثر در حفظ سلامت استخوان ها و تنظیم فرایند های متابولیکی استخوان، می باشد. این عنصر در فرایند های دیگر بدن نیز نقش دارد، به صورتی که بسیاری از آنزیم های بدن برای فعالیت خود از منگنز به عنوان کوفاکتور اصلی، بهره مند میشوند. این عنصر حیاتی در افزایش جذب عناصر دیگری همچون کلسیم نیز موثر است و از این طریق نیز باعث حفظ تراکم کلسیم در استخوان ها خواهد شد.
  • گلوکزآمین سولفات. گلوکزآمین سولفات یکی از مواد شرکت کننده در ساختار مایع مفصلی، رباط های اطراف مفاصل و تاندون ها، غضروف ها، رباط های درون کپسول مفصلی، می باشد. در محصولاتی همچون مکمل های جوینتیس ویتابیوتیکس، میزان ۱۰۰۰ میلی گرم گلوکزآمین سولفات در هر دو عدد قرص از این محصول، وجود دارد. این ماده می تواند در کاهش اینفلامیشن مفصلی( آرتریت)، کاهش درد ایجاد شده در مفاصل، کاهش میزان low back pain، کاهش درد استخوان فک، موثر باشد.
  • زینک. این عنصر می تواند در بهبود اختلالاتی همچون سوختگی، تشکیل HB، بهبود شرایط رشد جنین و داشتن قد و وزن مناسب حین تولد، موثر است. کمبود این عنصر ضروری باعث بروز مشکلات سلامت مو، باروری، افزایش ریسک بیماری های اتوایمیون، مشکلات حین بارداری، شود. از طرفی میزان اضافی زینک نیز می تواند باعث اختلال جذب عناصری همچون آهن، شود. میزان زینک موجود در هر دو عدد قرص جوینتیس، ۱۰ میلی گرم است.
  • کندرویتین سولفات. یکی از پروتئوگلیکان های بسیار مهم که در ساختار غضروف و استخوان ها شرکت دارد، کندرویتین سولفات است. این ماده برای ایجاد حالت انعطاف پذیری غضروف ها بسیار مهم است و از این نظر می تواند برای بهبود عملکرد آنها، تجویز شود.
  • سلنیوم. یکی دیگر از عناصر مهم استفاده شده در ساختار قرص های جوینتیس ویتابیوتیکس، سلنیوم می باشد. میزان این ماده در هر دو عدد قرص ویتابیوتیکس، ۱۲۰ میکروگرم می باشد. این عنصر در پیشگیری از بروز بیماری هایی همچون چاقی، اختلالات تیروئید، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بروز سرطان و تقویت توانایی باروری، موثر است.
پیشنهادی:  توضیحاتی درباره قرص نروزان ویتابیوتیکس

 

قرص جوینتیس ویتابیوتیکس ۳۰ عددی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا