مکمل ها

در مورد مصرف و خواص چای سبز بیشتر بدانیم؟

در همه جای دنیا چای سبز یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی می باشد.این چای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند در لاغری اثر گذار باشد. این چای طعم خوشمزه ای دارد و افراد زیادی به طعم آن علاقه مند می باشند و برای لاغری این چای خوشمزه را مصرف می کنند.

 

در مورد مصرف و خواص چای سبز بیشتر بدانیم؟

 

خواص چای سبز

چای سبز

 

در همه جای دنیا چای سبز یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی می باشد.این چای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند در لاغری اثر گذار باشد. این چای طعم خوشمزه ای دارد و افراد زیادی به طعم آن علاقه مند می باشند و برای لاغری این چای خوشمزه را مصرف می کنند. چای سبز علاوه بر اینکه در کاهش وزن و لاغری تاثیر زیادی دارد همچنین می تواند به پاک سازی بدن نیز کمک کند. همانطور که می دانید بدن نیاز به پاکسازی دارد بنابراین شما می توانید با مصرف این چای خوشمزه به راحتی به پاکسازی بدن خود کمک کنید.یکی از مهم ترین چیزهایی که باعث شده است که چای سبز نسبت به سایر چای ها  خواص بیشتری داشته باشد نوع فرآوری آن می باشد چای سیاه و بقیه چای ها به صورت کامل تخمیر می شوند ولی چای سبز به صورت نیمه تخمیر می باشد و همین امر باعث می شود که این چای نسبت به بقیه چای ها آنتی اکسیدان و فلاونوئید بیشتری داشته باشد.فلاونوئید یک ماده ضد سرطان می باشد و دارای ویتامین ث و ویتامین ای می باشد و همچنین خاصیت ضد باکتری نیز دارد.

ما در این مقاله می خواهیم شما را با خواص چای سبز آشنا کنیم تا شما با آگاهی نسبت به خواص این چای بیشتر از آن استفاده کنید زیرا مصرف این چای برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد و خواص زیادی برای بدن دارد که شاید شما نسبت به این خواص ناآگاه باشید.

 

خواص چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز چه موقع می باشد؟

 

بهتر است این چای خوشمزه را حدود نیم ساعت قبل از غذا میل کنید زیرا مصرف چای سبز در این زمان تاثیر بیشتری بر روی لاغر شدن شما می گذارد. اگر خواستید بعد از غذا این چای را بنوشید حتما اجازه دهید تا حداقل نیم ساعت از غذا خوردن شما گذشته باشد و بعد از نیم الی یک ساعت می توانید این چای را میل کنید زیرا چای سبز مانند چای سیاه مانع از جذب اسید فولیک می شود و به همین دلیل است که باید آن را حدود یک ساعت بعد از غذا خوردن میل کنید.

شما می توانید این چای را با گیاهان دیگر نیز ترکیب کنید و آن را نوش جان کنید و طعم بهتری به چای خود بدهید.

پیشنهادی:  کمبود کدام ویتامین باعث خواب رفتن دست میشود

 

چند دستور خوشمزه با چای سبز عبارتند از:

 

ترکیب چای سبز به همراه لیمو و عسل

ترکیب چای سبز به همراه گل محمدی/، گلاب، هل و دارچین

ترکیب چای سبز به همراه زنجبیل و پرتقال

ترکیب چای سبز و بهار نارنج

شما می توانید چای خود را با این ترکیبات میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید و به سلامتی بدن خود کمک کنید.

این دمنوش علاوه بر اینکه بر روی لاغری اثر مطلوبی می گذارد همچنین برای افرادی که دچار دیابت می باشند مفید است مصرف چای سبز قند خون را تنظیم می کند و می تواند از ابتلای فرد به دیابت پیشگیری کند. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آن ها کاهش می یابد.

 

چای سبز چه خواصی دارد؟

 

۱-جوانی و زیبایی پوست:

 

همانطور که گفتیم چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل اثرات ضد پیری دارد و در حفظ شادابی و زیبایی پوست موثر است و مصرف آن در کاهش روند پیر شدن اثر گذار می باشد. بنابراین اگر می خواهید زیبا و جوان بمانید مصرف این چای را فراموش نکنید.

 

خواص چای سبز

 

۲-پیشگیری از سرطان:

 

این چای به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای که دارد می تواند از سرطان پیشگیری کند زیرا آنتی اکسیدان های موجود در آن صد برابر تاثیر گذار تر از ویتامین سی و ای می باشد.

 

۳-لاغری و کاهش وزن:

 

یکی از خواص بارز چای سبز کاهش وزن و لاغری می باشد و همه ی افراد چای سبز را به عنوان دمنوش گیاهی برای لاغری می شناسند اگر می خواهید لاغر شوید حتما از این چای در طول روز استفاده کنید مدت زمان استفاده از این چای بسیار مهم می باشد. توجه داشته باشید که این چای به تنهایی نمی تواند شما را به وزن دلخواه و ایده آل خود برساند شما باید در کنار مصرف این چای یک رژیم غذایی نیز داشته باشید بعد از گذشت چند وقت به نتیجه ی دلخواه خود می رسید.

سعی کنید در طول روز بیشتر از ۳ لیوان چای سبز مصرف نکنید زیرا مصرف بیش از اندازه ی آن می تواند عوارضی را برای شما به همراه داشته باشد و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

 

۴-پوست:

 

این چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سلول های پوست را در مقابل رادیکال های آزاد و هرگونه آسیبی محافظت می کند و در نتیجه مانع از شل شدن و افتادگی پوست می شود و پوست را زیبا و شاداب نگه می دارد.

 

۵-کاهش کلسترول:

 

مصرف روزانه این چای باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد بنابراین این چای برای افرادی که دچار کلسترول هستند بسیار مفید می باشد و همچنین می تواند از بروز مشکلات و حملات قلبی جلوگیری کند.

 

۶-سلامت دهان و دندان:

 

مصرف این چای باعث خوشبو شدن دهان و از بین رفتن  بوی بد دهان می شود و در سلامت دهان و دندان بسیار موثر است بنابراین این چای به افرادی که با بوی بد دهان مواجه هستند به شدت توصیه می شود.

پیشنهادی:  اهمیت خواب بر سلامت فرد و تاثیر مکمل بر خواب آرام

 

۷-تقویت استخوان ها:

 

فلوراید موجود در چای سبز باعث تقویت و استحکام استخوان ها و دندان ها می شود و از پوکی دندان و استخوان جلوگیری می کند همچنین مصرف این چای از ابتلای فرد به روماتیسم جلوگیری می کند. اگر می خواهید استخوان های محکم و قوی داشته باشید و دچار پوکی استخوان نشوید ما به شما مصرف روزانه این چای را توصیه می کنیم.

 

۸-پیشگیری از آلزایمر:

 

مصرف این چای فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش مربوط به حافظه را به خوبی تقویت می کند و از ابتلای فرد به آلزایمر پیشگیری می کند. اگر در سن میان سالی هستید و می خواهید از مبتلا شدن به آلزایمر پیشگیری کنید حتما این چای را مصرف کنید.

 

۹-درمان بیماری های کبدی:

 

زمانی که شما این چای را مصرف می کنید رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط چربی های موجود در کبد از بین می روند و همین اتفاق از بیماری ها و مشکلات مربوط به کبد پیشگیری می کند.

 

از دیگر فواید چای سبز

 

چای سبز از ساختار دیواره رگ ها محافظت می کند و مانع از بالا رفتن فشار خون می شود و فشار خون را به خوبی کنترل می کند.

مصرف این چای باعث کاهش قند خون و تنظیم آن می شود بنابراین برای تنظیم قند خون خود می توانید این چای خوشمزه را میل کنید.

این چای سرشار از ویتامین سی می باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث می شود شما خیلی کمتر دچار آنفولانزا و سرماخوردگی شوید.

مصرف این چای به افرادی که دچار آسم هستند توصیه می شود.

چای سبز از عفونت و التهاب گوش پیشگیری می کند و اگر فردی به عفونت گوش دچار شود می تواند با آغشته کردن یک دستمال به چای سبز آن را بر روی گوش خود قرار دهد و گوش خود را با آن دستمال پاک کند.

این چای خاصیت آرام بخش دارد و برای افرادی که دچار استرس، هیجان و … می باشند بسیار مناسب است و می تواند در کاهش این علائم موثر باشد بنابراین اگر در طول روز دچار استرس و یا هیجان شدید می توانید برای آرام شدن خود از این چای استفاده کنید.

این چای علاوه بر فواید و مزایایی که دارد استفاده بیش از اندازه از آن نیز مضرات و عوارضی دارد که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم.

 

عوارض استفاده بیش از حد از چای سبز عبارتند از:

 

۱-این چای به دلیل داشتن کافئین از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می کند.

۲-استفاده بیش از اندازه از این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن شود و در نتیجه فرد دچار یبوست می شود.

۳-مصرف این چای برای خانم های باردار و شیرده و آن دسته از افرادی که ضربان قلبشان نامنظم می باشد اصلا توصیه نمی شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا