مکمل هامکمل های بدنسازی

راهنمای خرید بهترین پروتئین وی بدنسازی

احتمالا اگر ورزشکار باشید تا به امروز بارها نام مکمل بدنسازی پروتئین وی را شنیده‌‍اید که تاثیرات بسیار خوبی بر روی کاهش وزن و حجم گیری عضلات دارد. این مکمل بی‌نظیر که به صورت طبیعی از آب پنیر تهیه می‌شود دارای درصد پروتئین بسیار بالایی است که برای بدن بسیار مفید و حائز اهمیت است.

اما به دلیل این که بازار از انواع برندهای مختلف که به تولید پروتئین وی می‌پردازند اشباع شده است، بسیاری از افراد برای خرید این محصول گیج شده و نمی‌دانند که بهترین انتخاب می‌تواند چه چیزی باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا به راهنمای خرید بهترین پروتئین وی بدنسازی بپردازیم.

 

پروتئین وی چه نوع مکملی است؟

پروتئین وی پروتئین موجود در آب پنیر است. در واقع شامل بخش آبکی شیر می‌شود که هنگام تهیه پنیر از کشک جدا شده است. پروتئین آب پنیر برای بهبود عملکرد ورزشی، به عنوان یک مکمل بدنسازی و ورزشی ، به عنوان جایگزینی برای شیر برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، برای جایگزینی یا مکمل شیر خشک‌ و برای معکوس کردن کاهش وزن و افزایش گلوتاتیون (GSH) در افراد مبتلا به HIV استفاده می‌شود.

پروتئین وی هم‌چنین برای آلرژی به پروتئین، آسم، کلسترول بالا، چاقی و کاهش وزن، پیشگیری از آلرژی در نوزادان، سرطان در مراحل آخر و سرطان روده بزرگ نیز استفاده می‌شود. پروتئین وی منبعی از پروتئین است که ممکن است محتوای مواد مغذی رژیم غذایی را بهبود بخشد. پروتئین وی نیز ممکن است بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد.

 

انواع پروتئین وی موجود در بازار کدام اند؟

پروتئین وی با برندهای بسیار مختلفی در بازار وجود دارد اما به صورت کلی پروتئین وی به سه نوع پروتئین وی در بازار به صورت رسمی وجود دارد و یک نوع دیگر که معمولا در کشور ایران بسیار نایاب است نیز در بازار گاهی اوقات دیده می شود. در این جا به معرفی سه نوع پروتئین رایج و نوع نایاب آن می‌پردازیم.

پیشنهادی:  معرفی مکمل های بدنسازی و کاربرد انها

 

پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله خالص‌ترین شکل پروتئین آب پنیر موجود است. حاوی بین ۹۰-۹۵٪ پروتئین آب پنیر، چربی بسیار کمی (۰.۵-۱.۰٪) و لاکتوز بسیار کمی (۰.۵-۱.۰٪) است. این باعث می‌شود که پروتئین وی ایزوله منبع پروتئین خوبی برای افرادی باشد که عدم تحمل لاکتوز دارند یا مشکل هضم لاکتوز دارند.

 

پروتئین وی کنسانتره

پروتئین وی کنسانتره درصد پروتئین کمتری دارد زیرا معمولا بین ۲۵ تا ۸۹ درصد متغیر است و اکثر کنسانتره‌های موجود تجاری حاوی حدود ۸۰ درصد هستند. پروتئین وی کنسانتره اغلب حدود ۴-۸ درصد لاکتوز، چربی و سایر مواد معدنی دارد.

 

پروتئین وی هیدرولیز

پروتئین وی هیدرولیز شده (هم‌چنین به عنوان وی هیدرولیز شده نیز شناخته می‌شود) پروتئین وی است که به طور آنزیمی برای تجزیه زنجیره پروتئین‌های طولانی به زنجیره پروتئین‌های کوتاه‌تر ساخته شده است. این فرآیند باعث می‌شود پروتئین آب پنیر به راحتی توسط بدن جذب شود و اغلب پتانسیل واکنش‌های آلرژیک و مشکلات روده را کاهش می‌دهد. به این ترتیب، اغلب این پروتئین در شیرخشک‌های مخصوص نوزادان و محصولات تغذیه ورزشی و پزشکی گنجانده می‌شود.

 

پروتئین وی شیر

این پروتئین همان نوع نایاب وی است که معمولا در بازار دیده نمی‌شود و در دسته‌بندی پروتئین وی نیز به چشم نمی‌خورد اما به صورت کلی در دسته‌بندی انواع پروتئین وی قرار می‌گیرد.

 

نحوه انتخاب بهترین پروتئین وی

هنگام خرید مکمل پروتئین، مهم است که محصولی با کیفیت بالا از یک برند مورد اعتماد را انتخاب کنید. توصیه می‌شود هنگام انتخاب بهترین پودرهای پروتئین وی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت محصول و تست. اکثر محصولات موجود در لیستی که در عنوان بعدی به شما معرفی می‌کنیم برای اطمینان از عاری بودن آن‌ها از فلزات سنگین، مایکوتوکسین‌ها و مواد ممنوعه در ورزش‌های حرفه‌ای تحت آزمایش های شخص ثالث قرار گرفته‌اند و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.
  • گواهینامه‌ها. برخی از شرکت‌های موجود گواهی‌های آنالیزCOA) اسنادی که جزئیات مربوط به کیفیت و خلوص محصول را ارائه می‌دهند) برای محصولات پروتئین وی خود ارائه می‌کنند.
  • عناصر. مکمل‌های پودر پروتئینی را انتخاب کنید که حاوی مواد خاصی نیستند که ممکن است بخواهید استفاده از آن‌ها را به این دلیل محدود کنید یا از آن‌ها اجتناب کنید، مانند شیرین کننده‌های مصنوعی، مقادیر بالای قند اضافه شده و رنگ‌های مصنوعی.
پیشنهادی:  اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا

برندهایی که محصولات آن‌ها جزء بهترین انتخاب‌ها قرار می‌گیرند با مواد تشکیل دهنده محدود ساخته شده‌اند و اکثر آن‌ها تحت آزمایش شخص ثالث قرار گرفته‌اند و هم‌چنین دارای گواهینامه‌هایی هستند که کیفیت و ایمنی آن‌ها را تایید می‌کند.

 

معرفی بهترین برندهای پروتئین وی

همان‌طور که اشاره کردیم، به هنگام مراجعه به داروخانه‌ها ممکن است با طیف وسیعی از برندهای مختلف پروتئین وی رو به رو شوید و انتخاب یکی از آن‌ها برای شما سخت باشد. در این قسمت ما قصد داریم بهترین برندهای خارجی و ایرانی را در این قسمت به شما معرفی کنیم تا از امروز به بعد بتوانید به راحتی اقدام به خرید پروتئین وی باکیفیت کنید.

 

بهترین پروتئین وی خارجی

در دسته بهترین پروتئین وی‌های خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتئین وی برند Naked
  • پروتئین وی برند NOW Sports Unflavored Grass-Fed
  • پروتئین وی برند Z Natural Foods Pasture Raised Goat
  • پرتئین وی برند Garden of Life Sport Grass-Fed
  • پروتئین وی برند Naked Nutrition Less Naked

 

بهترین پروتئین وی ایرانی

در دسته بهترین پروتئین وی‌های ایرانی نیز موارد زیر جای می‌گیرند:

  • پروتئین وی برند کارن
  • پروتئین وی برند کاله
  • پروتئین وی برند ژن استار

 

پودر وی پروتئین ۱۰۰% کاله

پودر سوپر وی کارن

پودر گلدن وی کارن

 

پروتئین وی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

یکی از سوالاتی که بسیار برای افراد به وجود می‌آید این است که از بین پروتئین‌ وی‌های ایرانی یا خارجی، کدام یک برای ما بهتر هستند. باید به شما بگوییم که در این بین فرقی نمی‌کند که شما یک پروتئین وی ایرانی را خریداری کنید یا خارجی، زیرا ماهیت محصول که تهیه شده از آب پنیر است در هر دوی آن‌ها یکی است. باید بدانید که کدام یک مناسب بدن شما است و کدام یک می‌تواند با تمرینات شما سازگارتر باشد. با این حساب می‌توانید بهترین پروتئین وی، چه ایرانی و چه خارجی را برای خود خریداری کنید.

 

کلام آخر

با توجه به این که روزانه چه مقدار تمرین می‌کنید و آیا احتیاج به کاهش وزن، افزایش حجم عضله یا افزایش وزن دارید می‌توانید اقدام به خرید یکی از انواع پروتئین وی‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد کنید. هر یک از این محصولات دارای تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن شما هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا