مکمل های بدنسازی

مکمل مس و تاثیر آن در بدنسازی

مکمل مس یا همان مکمل مس گینر mass gainer مکملی برای افزایش حجم است. مکمل مس از جمله مکمل‌هایی است که در بدن‌سازی جهت افزایش حجم عضلات و هم‎‌چنین افزایش وزن استفاده می‌شود. مکمل مس انرژی مورد نیاز بدن برای بازسازی عضلات و تقویت و رشد عضلات را به طور همزمان تأمین می‌کند.

مصرف این مکمل برای رسیدن به اهداف بدن‌سازی بایستی همراه با ورزش و رژیم غذایی مورد تأیید باشد. چراکه ورزش علاوه بر ترشح مقدار زیادی هورمون‌های شادی و انرژی مثبت، استرس و هیجانات شما را نیز افزایش می‌دهد و تغذیه مناسب در کنار مصرف مکمل‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

 

مکمل افزایش وزن مس

مکمل مس غنی شده از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها است که فرایند افزایش وزن را سرعت می‌بخشد. اگر کالری سوخت شده بیشتر از کالری مصرفی شما باشد ورزش تنها وزن شما را کاهش می‌دهد و عضلات شما تحلیل می‌رود. اما اگر هدف ساختن عضله است، انواع مکمل‌های مس منابع خوبی برای تأمین کالری و پروتئین اضافی جهت افزایش حجم می‌باشند. اساس مکمل مس فرم و شکل دادن عضلات بدن توسط حجیم کردن آن‌ها است.

افراد دارای اندامی لاغر و میزان متابولیسم بالا باید کالری بیشتری مصرف کنند تا حجم بیشتری به بدن خود اضافه کنند. گاهی اوقات رژیم غذایی معمولیدر براورده کردن نیاز آن‌ها تأثیر چندان مثبتی ندارد. در این حال افزایش دهنده وزن مناسب‌ترین انتخاب برای براورده کردن نیاز‌های غذایی است.

 

فواید مکمل مس

مکمل مس یک پودر فوری با ۵۰ گرم پروتئین برای تقویت عضلات و ۱۲۵۰ کالری در هر وعده کاملا‌ ایده‌آل بعد از تمرین و بین وعده‌های غذایی برای ورزشکاران است. مکمل مس با کیفت حاوی ویتامین C، ویتامین D به همراه روی و ویتامین E می‌باشد که که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند. بیش از ۲۵۰ گرم کربوهیدرات و ۲۵ نوع ویتأمین و مواد معدنی در هر وعده مصرف شود که شامل کراتین و گلوتأمین می‌باشد.

مکمل افزایش وزن مس بهترین مکمل برای بدنسازان است چراکه مصرف مکمل سالم‌ترین راه رسیدن به اندامی عضلانی در مدت زمان کوتاه در کنار ورزش است. برخلاف مکمل‌های پروتئینی معمولی، مس از نظر کربوهیدرات و حتی چربی‌های سالم غنی است.

از طرفی دیگر مصرف این مکمل‌های ممکن است بی‌خطر نباشند و عوارض جانبی را به همراه داشته باشند. از جمله‌ای عوارض می‌توان به ایجاد ناراحتی معده و مشکلات گوارشی، آلرژی به نوع مکمل در صورت وجود لاکتوز و یا افزایش وزن خارج از کنترل در تابعیت مصرف بدون ورزش، اشاره کرد.

پیشنهادی:  مکمل کراتین از چه چیزی ساخته می شود

 

نحوه و زمان مصرف مکمل

مصرف مکمل افزایش وزن مس طبق مراحل زیر قابل اجرا است:

دو قاشق غذاخوری (یک پیمانه) از Mass را در مخلوط کن بریزید و آن را با ۲۴ اونس آب سرد یا شیر پر کنید. برای خنک نوشیدن مخلوط، یخ به آن اضافه کنید. تا زمانی که کاملاً مخلوط شد و یخ‌ها ریز شدند مخلوط کنید. در صورت تمایل و برای دلپذیر‌تر شدن نوشیدنی می‌توانید به همراه اسموتی با میوه‌های یخ‌زده، کره بادام زمینی، آجیل و یا دیگر مواد که از لحاظ غذایی غنی و سرشار از پروتئین و کالری است استفاده کنید.

مکمل را طبق برنامه مربی و یا متخصص تغذیه خود مصرف کنید. برای ورزشکاران تازه کار نصف (۱/۲) مقدار گفته شده در روز برای هفته اول مناسب است و به تدریج می‌توانند به یک وعده در روز و یا چند بار در روز افزایش دهند. بهترین زمان مصرف مکمل صبح قبل از صبحانه و بعد از ورزش است. توجه داشته باشید که مکمل را در جای خشک و خنک نگه داری کنید.

 

بهترین مکمل مس

بهترین افزایش دهنده وزن برای افراد لاغر در درجه اول چهار ویژگی را ارائه دهد تا به افراد در رسیدن به فرم‌گیری بدن و افزایش توده عضلانی خود کمک کند. در قدم اول لازم است حداقل ۵۰ گرم از پروتئین تولید شده توسط مکمل‌های مس گینر را فراهم کند چراکه پروتئین ماده‌ای بسیار مغذی و ضروری برای تقویت توده عضلانی است و حفظ آن حیاتی است. پودر‌های پروتئین افزایش دهنده وزن باید دارای مقادیر کافی اسید آمینه باشند تا رشد عضلات را فعال کرده و به ترمیم مداوم کمک کنند.

سومین ویژگی تأمین کردن گلیکوژن برای ترمیم دوباره ماهیچه‌ها است. گلیکوژن یک منبع سوخت در طول ورزش است و مصرف آن برای کسی که تمرینات پرفشار بدنسازی می‌کند واجب است. بهترین مکمل‌های افزایش دهنده وزن به افزایش و ریکاوری عضلات سرعت می‌بخشند. از این رو دارا بودن پروتئین با کیفیت بالا، کربوهیدرات‌ها و حتی مقادیر کم چربی ویژگی مهم بهترین مکمل‌های مس می‌باشد.

 

بهترین مکمل های مس موجود در داروخانه

 

پودر مسیو وی کارن

پودر مسیو وی کارن از پروتئین غلیظ شده آب پنیر و شیر تشکیل شده و یک مکمل بدنسازی کارا برای ورزشکاران است.

پیشنهادی:  راهنمای خرید بهترین پروتئین وی بدنسازی

پودر کربو مس ۱ کارن

کربو مس ۱ کارن حاوی نسبت ایده‌آلی از قندهای ساده گلوکز، فروکتوز و کربوهیدرات‌‌های پیچیده است تا بتواند انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین نماید. این محصول از افت قند خون هنگام مسابقه و تمرین جلوگیری به عمل می‌آورد.

پودر کربو مس ۲ کارن

پودر کربومس ۲ کارن به منظور جلوگیری از دهیدراتاسیون (از دست رفتن آب بدن) بدن و جبران مایعات از دست رفته در حین ورزش مناسب می‎باشد. شربت تهیه شده از این مکمل غذایی علاوه بر تامین مایعات بدن، مانع از افت قند خون شده و کارایی ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

 

تفاوت مکمل مس و گینر

مکمل افزایش وزن یا گینر یک فرمول تغذیه‌ای خوراکی است که افزایش وزن را پشتیبانی می‌کند. ان مکمل‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند و کالری بالایی به بدن منتقل می‌کنند که شامل چربی نیز می‌شوند. در گینر‌ها هدف اغلب افزایش وزن است اما در مکمل‌های مس تقویت ماهیچه‌ها در اولویت قرار دارد. کاربرد گینر‌ها در درجه اول سوخت‌گیری و ذخیره کربوهیدرات‌های بدن و افزایش کالری در بدن می‌باشد.

اما مکمل‌های مس توده عضلانی بدون چربی در زمان محدود و کالری کم می‌سازند. در گینر‌ها پروتئین از کربوهیدرات کم‌تر یافت می‌شود ولی مس سرشار از پروتئین می‌باشد. بالا برنده وزن مس به افزایش توده عضلانی اما بدون چربی کمک می‌کند. در طول مصرف گینر به دلیل اینکه هدف تنها افزایش وزن است، ورزش‌های سبک و ملایم توصیه می‌شود ولی در مقابل ورزش‌های با وزنه‌های سنگین و افزایش قدرت بدنی در کنار مصرف مکمل مس به افزایش حجم سرعت می‌بخشد.

 

کلام آخر

مکمل‌های غذایی امروزه رواج بیشتری در بین جامعه ورزش پیدا کرده هستند و با محبوبیت بالا به طور گسترده در جامعه تناسب اندام استفاده می‌شوند. مکمل‌ها عمدتاً ترکیباتی شامل عناصر ریز مغذی هستند که در کنار رژیم غذایی کامل کمک به جذب بیشتر مواد غذایی دارای اهمیت بالا برای رسیدن به اهداف افزایش وزن و یا افزایش حجم و توده بدنی می‌کنند. با مصرف درست و اصولی مکمل مس در زمان‌های مناسب و دقت در انتخاب درست این نوع مکمل‌ها و هم‎‌چنین دانستن ساختار و فواید این مکمل، با نگرشی باز در کنار ورزش و رژیم غذایی به اهداف تناسب اندام خود نزدیک شوید. این مکمل راهی راحت و آسان جهت رسیدن به اندام‌ایده‌آل در کوتاه‌ترین زمان را به شما ارائه می‌دهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا