زنان

نوار بهداشتی مشبک یک انتخاب مناسب برای بانوان

دوران قاعدگی دورانی است که هر خانمی آن را در زندگی اش تجربه می کند. در این دوران استفاده از یک نوار بهداشتی مرغوب اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این بخش تصمیم داریم تا ویژگی های نوار بهداشتی مشبک را برای شما عنوان کنیم تا بتوانید برای انتخاب یک پد مناسب برای این دوران به راحتی تصمیم بگیرید.

 

نوار بهداشتی، یک وسیله ضروری برای خانم ها

همانطور که می دانید تمام دختران و خانم ها قاعدگی را تجربه می کنند. چرخه قاعدگی از سن بلوغ شروع می شود و تا حدود ۵۰ الی ۶۰ سالگی ادامه خواهد داشت. به همین علت استفاده از نوار بهداشتی مشبک یا پنبه ای برای رعایت بهداشت فردی در این دوران لازم و ضروری است. هنگامی که قاعدگی در بدن اتفاق می افتد، یک دوره خونریزی ۳ الی ۷ روزه را برای خانم ها به همراه دارد. بعضی از خانم ها خونریزی شدید و بعضی دیگر خونریزی کمتری دارند. در هر صورت استفاده از نوار بهداشتی برای کنترل خونریزی و جلوگیری از کثیف شدن لباس یک امر بسیار ضروری است. در این بخش تصمیم داریم یکی از نوار بهداشتی های پرطرفدار یعنی نوار بهداشتی مشبک را بررسی کنیم.

 

نوار بهداشتی مشبک خیلی بزرگ مای لیدی نیمه ضخیم ۱۰ عدد

با ویژگی های نوار بهداشتی مشبک آشنا شوید

در گذشته الیاف به کار رفته در نوار بهداشتی یک الیاف ساده بود. این نوع نوار بهداشتی ها مشکلات و دردسرهای بسیار زیادی را برای خانم ها به وجود می آورد. اما با مرور زمان و ورود نوار بهداشتی های مشبک به بازار، این مشکلات برطرف شد. اما آیا میدانید نوار بهداشتی مشبک چه ویژگی دارد؟ در این بخش تصمیم داریم تا شما را با ویژگی های نوار بهداشتی های مشبک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

  1. قدرت جذب بالا

یکی از مهمترین ویژگی های نوار بهداشتی مشبک، قدرت جذب بالای آنهاست. این نوار بهداشتی ها به خوبی مایع را به خود جذب می کنند و اجازه نفوذ آن به لباس زیر را نمی دهند. قدرت جذب بالا یکی از مهمترین ویژگی هایی است که یک نوار بهداشتی خوب و مرغوب باید داشته باشد.

  1. قابلیت عبور هوا

یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های نوار بهداشتی های مشبک این است که قابلیت عبور هوا را دارند. این نوار بهداشتی ها به دلیل شبکه ای بودن، دارای قابلیت گردش هوا می باشند و این موضوع از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات دیگر مانند آسیب ها و حساسیت های پوستی جلوگیری می کند.

  1. ضد حساسیت و التهاب

از آنجایی که نوار بهداشتی برای مدت طولانی با پوست ارتباط دارد، باید ضد حساسیت باشد. نوار بهداشتی مشبک کاملا ضد حساسیت است؛ زیرا مواد اولیه برای تهیه این نوع نوار بهداشتی ها از مرغوب ترین ها هستند. به همین علت حساسیت یا التهاب پوستی به وجود نمی آورند.

پیشنهادی:  چکاپ های زنانه باید چند وقت یکبار انجام شود و چه اهمیتی دارد؟

  1. خشک ماندن سطح نوار بهداشتی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های نوار بهداشتی های مشبک، خشک ماندن سطح نوار بهداشتی است. لایه رویی یا همان مشبک، خیس نمی شود و مایع را به لایه های زیرین نوار بهداشتی منتقل می کند. این موضوع باعث می شود تا استفاده روزانه از این نوار بهداشتی برای خانم ها آسان باشد و آنها را اذیت نکند. همچنین از لحاظ بهداشتی، نوار بهداشتی مشبک از بروز مشکلاتی همچون قارچ و باکتری جلوگیری می کند. زیرا این مشکلات به دنبال مرطوب ماندن طولانی مدت واژینال به وجود می آیند. اما خشک ماندن سطح این نوار بهداشتی به جلوگیری از ابتلا به قارچ و عفونت های واژینال کمک می کند.

  1. نازک و بلند بودن نوار بهداشتی

قطعا نوار بهداشتی که نازک و بلند باشد، حس راحتی بیشتری را در طول روز و شب به خانم ها می دهد. نوار بهداشتی مشبک، این ویژگی را دارد. این نوار بهداشتی حجم بسیار کمی دارد و طول آن زیاد است تا از نفوذ مایع به لباس زیر در شب و یا روز جلوگیری کند. نازک بودن این نوع نوار بهداشتی ها باعث سهولت در استفاده از آن می شود.

  1. دارای چسب قوی

بسیاری از خانم ها با چسب نوار بهداشتی مشکل دارند. معمولا بعضی از نوار بهداشتی های موجود در بازار، چسب بسیار ضعیفی دارند. این موضوع مشکلات و دردسرهای زیادی را برای خانم ها به وجود می آورد. عدم برخورداری از چسب قوی، باعث جابجایی نوار بهداشتی می شود و این موضوع می تواند مشکل ساز باشد. نوار بهداشتی مشبک دارای چسب بسیار قوی است. این چسب ها به خوبی نوار را روی لباس زیر فیکس می کنند و اجازه جابجایی را به آن نمی دهند. به همین علت می توان گفت احتمال نفوذ مایع به لباس زیر به حداقل می رسد.

 

لایه مشبک در نوار بهداشتی مشبک چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

حال که با ویژگی های نوار بهداشتی مشبک آشنا شدید، بهتر است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که لایه مشبک در نوار بهداشتی های مشبک چیست و چه عملکردی دارد؟ قبل از اینکه بخواهیم ساختار این نوار بهداشتی را برایتان شرح دهیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که اصلا چرا نوار بهداشتی های مشبک طراحی شده اند؟ در واقع هدف اصلی از طراحی این نوع نوار بهداشتی ها، ایجاد یک لایه شبکه ای روی سطح نوار بهداشتی است که قابلیت گردش هوا را داشته باشد و اجازه برگشت مایع به سطح نوار بهداشتی را ندهد. به همین منظور لایه رویی این نوار بهداشتی ها به گونه ای است که به مایع اجازه برگشت به سطح نوار بهداشتی را نمی دهد و گردش هوا به خوبی انجام می شود.

نام دیگر لایه مشبک، فیلم پلی اتیلن است. فیلم پلی اتیلن در گذشته برای تهیه چسب زخم استفاده می شود. زیرا اجازه عبور مایع را نمی دهد و سطح آن همواره خشک است. سطح فیلم پلی اتیلن، صیقلی است. به همین علت ممکن است بعضی از افراد نتوانند از آن استفاده کنند. البته استفاده از این نوار بهداشتی کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. اما به طور کلی الیاف این نوار بهداشتی حس آرامش و راحتی را به مصرف کننده القا می کند.

پیشنهادی:  بهترین روش درمان بوی واژن در سریع ترین زمان

 

نوار بهداشتی مشبک چه مضراتی دارد؟

نوار بهداشتی یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز هر دختر و هر خانمی است. استفاده از نوار بهداشتی برای حفظ بهداشت فردی، یک امر کاملا طبیعی و ضروری است. نوار بهداشتی مشبک یکی از انواع نوار بهداشتی های موجود در بازار است که قدرت جذب بالایی دارد و اصلی ترین دغدغه بانوان در دوران قاعدگی را از بین می برد. در بخش های قبلی به بررسی ویژگی ها و ساختار این نوار بهداشتی پرداختیم. اما آیا میدانید استفاده از آن چه مضراتی را به دنبال دارد؟

در هر صورت هر محصول در کنار ویژگی های مثبتی که دارد، یک سری مضرات نیز برای بدن به همراه دارد. یکی از مضرات نوار بهداشتی های مشبک، وجود الیاف سلولزی برای جذب مایع است که باعث ابتلا به یک سری از بیماری های مخصوص زنان می شود. همچنین وجود مواد عطری در این نوار بهداشتی ها، زمینه مناسبی را برای ابتلا به سرطان دهانه رحم فراهم می کند. به همین علت سعی کنید از برندهایی نوار بهداشتی خرید کنید که معطر نباشند.

همچنین نوار بهداشتی مشبک و به طور کلی نوار بهداشتی ها، جزو زباله های غیر قابل تجزیه به حساب می آیند و وجود آنها برای محیط زیست بسیار مضر و خطرناک است. خوب است تا بدانید یک پد نوار بهداشتی برابر ۴ کیسه زباله پلاستیکی محیط زیست را آلوده می کند.

 

به این نکات توجه کنید

رعایت بهداشت و مسائل بهداشتی در دوران قاعدگی اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین سعی کنید که به این موارد اهمیت زیادی دهید. ما مهمترین نکات و مسائل بهداشتی که باید در دوران قاعدگی رعایت کنید را برایتان عنوان کردیم. به موارد زیر توجه کنید:

نوار بهداشتی مشبک خود را هر ۲ ساعت در میان تعویض کنید. در صورتی که خونریزی شما زیاد است، باید حتی زودتر از این هنگام نسبت به تعویض پد بهداشتی خود اقدام کنید.

حتما در دوران قاعدگی، مرتبا دوش بگیرید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و در رفع بوی نامطبوع ناشی از قاعدگی تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین دوش گرفتن، برای کاهش انقباض عضلات بسیار موثر است. در دوران قاعدگی می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش درد استفاده کنید. همچنین نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به افزایش کیفیت زندگی شما در این دوران کمک می کند.

بهتر است تا از لباس زیر نخی و آزاد استفاده کنید. استفاده از لباس زیر تنگ و چسبان در این دوران توصیه نمی شود. حتما در روز لباس زیر خود را تعویض نمایید و روبروی نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شود. بهتر است تا ناحیه واژینال خود را پس از هر بار شستشو به خوبی خشک کنید تا رطوبتی نداشته باشید.    

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا