پوست و زیبایی

همه چیز در مورد کرم آبرسان

کرم آبرسان چیست

اگر پوستتان رطوبت خود را از دست بدهد، زودتر از آنچه که باید در معرض چین و چروک قرار خواهد گرفت. خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم به آن دچار می شوند. اما برای برطرف کردن خشکی پوست راههای وجود دارد که هر کدام از ما از راهی استفاده می کنیم. بهترین و موثرترین راه استفاده از کرم آبرسان پوست و یا مرطوب کننده پوست است.
کرم آبرسان پوست یکی از انواع کرم ها برای رفع خشکی پوست است. کرم آبرسان از ترکیباتی با عنوان (هموکتانت یا جاذب الرطوبه) Humectants ساخته می شود؛ ترکیباتی شبیه به اسید هیالورونیک و گیلیسیرین. این مواد در کرم های آبرسان موجب جذب آب از پوست یا هوا می شوند و آب را روی پوست نگه می دارند. درحقیقت، به کمک کرم آبرسان تلاش می کنیم پوست را هیدرانه (آبرسانی) کنیم.کرم آبرسان با ایجاد لایه ای نازک روی پوست بدن و صورت موجب حفظ رطوبت پوست شما می شود. رطوبت پوست بنا به دلایل مختلف مانند آب و هوا و افزایش سن کاهش می یابد. درنتیجه، استفاده نکردن از کرم آبرسان مناسب می تواند موجب ایجاد چین و چروک پوست شود.

 

 

کار کرم آبرسان چیست

اصلی‌ترین کارکرد آبرسان پوست حفظ رطوبت موجود در پوست شماست. این کرم‌ها با ایجاد لایه‌ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما مانع از تبخیر رطوبت موجود می‌شوند. به دلیل اینکه پوست به دلایل مختلف مانند نوع پوست، سن، اقلیم جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید و… نمی‌تواند به راحتی رطوبت خود را حفظ کند نیاز است که با کمک گرفتن از انواع کرم‌های آبرسان -که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را دارا هستند- این کار را انجام دهید.

 

 

چه موقع کرم آبرسان بزنیم

طبق توصیه‌های آکادمی پوست آمریکا، بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان در زمان مرطوب بودن پوست است چون این کار می تواند باعث محفوظ ماندن هیدراتاسیون اشود. بنابراین قبل از خشک شدن و بعد از تمیز شدن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید. (یعنی به محض شستشوی صورت از حوله استفاده نکنید.)
میزان و زمان استفاده از کرم آبرسان با توجه به تغییر فصل فرق می‌کند. به همین خاطر قصد داریم تا به شما درباره زمان درست استفاده از کرم آبرسان بگوییم.

۱. بلافاصله بعد از شستن صورت از کرم آبرسان استفاده کنید
در این لیست این زمان همان موقعی است که همه آن را می‌دانند و بیشتر مواقع کرم‌های آبرسان خود را در این زمان می‌زنند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که بلافاصله پس از شستن صورت خود باید روی پوست مرطوب خود کرم آبرسان بزنید. بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان زمانی است که پوست شما مرطوب است، زیرا این امر می‌تواند باعث شود که رطوبت در پوست شما باقی بماند و از دست نرود و به اصطلاح در پوست قفل شود. قبل از خشک شدن پوست پس از تمیز کردن، از کرم آبرسان خود استفاده کنید.

۲. قبل از خواب آبرسان بزنید
با استفاده از یک آبرسان فوق العاده قوی قبل از خواب، پوست را برای خواب خود آماده کنید و آن را در طول شب هیدراته می‌کنید. پوست شما در حالت خواب به حالت ترمیمی می‌رود، بنابراین اگر از محصولات حاوی مواد مفید برای خود استفاده کنید، می‌توانید مزایای بسیاری برای آن به ارمغان آورید.

پیشنهادی:  اهمیت و زمان مناسب استفاده از کرم ضد آفتاب

۳. صبح‌ها از آبرسان استفاده کنید
ممکن است با خود بگویید که شب را با آبرسان خوابیدم و پوست هنوز آبرسان را دارد و بعد از شستشوی صورت در صبح (که باید این کار را انجام دهید)، تنها سراغ استفاده از مرطوب‌کننده بروید. توجه داشته باشید که مرطوب‌کننده با آبرسان تفاوت دارد. تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده در این است که مرطوب‌کننده بعد از آبرسان استفاده می‌شود تا به نوعی جلوی از بین رفتن رطوبت پوست را بگیرد. مرطوب‌کننده باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شما قبل از استفاده از پرایمر یا کرم‌های پایه باشد. حتی در یک روتین آرایش نیز این ترتیب وجود دارد.

۴. قبل و بعد از پرواز کرم آبرسان بزنید
در حالی که در سفرها از ذوق خود سفر پا به هواپیما می‌گذاریم، اما باید بدانید که محیط هواپیما بسیار خشک و سرد است. این می‌تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، بنابراین بعد از شستشوی پوست صورت خود بدون استفاده از شوینده و تنها با یک میسلار واتر، پوست خود را برای زدن آبرسان و بعد مرطوب‌کننده آماده کنید. پس از فرود نیز، در صورت احساس خشکی پوست، این عمل را تکرار کنید.

۵. هنگامی که در حال خروج از خانه هستید از آبرسان استفاده کنید
بیشتر افراد در زمان خارج شدن از خانه تنها به این فکر می‌کنند که یا مرطوب‌کننده بزنند و یا تنها از ضد آفتاب استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که پوست شما در طول زمان رطوبت خود را از دست می‌دهد و شما باید قبل از زدن مرطوب‌کننده و ضد آفتاب حتما آن را با آبرسان رطوبت‌رسانی کنید. ثابت نگه داشتن روتین مراقبت از پوست – که شامل کرم آبرسان دو بار در روز است – همیشه یک ایده هوشمندانه است. از بین رفتن رطوبت لازم پوست می‌تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد که ممکن است این اثر منفی چیزی بیشتر از زدن جوش‌ها و آکنه‌های ناگهانی باشد.

۶. وقتی می‌خواهید آرایش کنید، کرم آبرسان بزنید
استفاده از کرم‌های آبرسان قوی راهی قوی برای شادابی، آبرسانی و طبیعی جلوه دادن پوست در زمان آرایش است. در حالی که ممکن است فکر کنید که لوازم آرایش می‌توانند لایه زیرین پوست را پوشش دهند و کم آب بودن پوست نمایان نشود، اما باید بدانید که عدم آبرسانی و خشک بودن پوست آرایش را نیز بد نشان می‌دهد.

 

 

فواید کرم آبرسان

استفاده منظم از کرم آبرسان مناسب، باعث تقویت پوست می شود.

استفاده از این کرم، مهمترین قدم برای حفظ آب لایه اپیدرم پوست است.

به شفاف شدن پوست کمک شایانی کرده و به مرور لک ها را کمی کمرنگ می کند.

یکی از مهمترین اقدامات برای جوانسازی یا حفظ جوانی پوست صورت، استفاده از کرم آبرسان است.

کرم آبرسان، عمق چین و چروک ها را کم کرده و چروک های سطحی را از بین می برد.

درخشندگی را به پوست شما باز می گرداند.

مانند یک لایه محافظ، از نفوذ عمیق تر آلودگی های هوا به پوست جلوگیری می کند.

از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و پوست شما را صاف نشان می دهد.

پیشنهادی:  برای رفع خشکی پوست چه چیزی موثر است؟

از طریق کنترل PH پوست به کاهش جوش و آکنه در پوست کمک می کند.

 

 

چرا کرم آبرسان پوست را تیره میکند

اگر یک آبرسان برند و با کیفیتی تهیه کرده باشید که به درستی برحسب نیاز پوست شما طراحی شده باشد، ممکن نیست تیرگی پوست صورت در اثر بکارگیری آبرسان پوست روی دهد. از سویی دیگر در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت که آیا استفاده از کرم آبرسان پوست را روشن می کند یا خیر، باید قاطعانه پاسخ داد : بله

آبرسانی به پوست صورت و بدن باعث شفاف شدن پوست شما شده و بکارگیری طولانی مدت و مستمر آبرسان، تیرگی و لک‌ های صورت را به مرور زمان محو می ‌کند. البته تمام این ویژگی های عالی در گروی آن است که آبرسان با کیفیتی را تهیه کرده و نحوه استفاده از آبرسان را به درستی بیاموزید. حالا که فهمیدیم استفاده از آبرسان با کیفیت باعث شفافیت صورت می شود و تیرگی را حتی از بین می برد.

 

 

بهترین کرم آبرسان صورت خارجی

ژل کرم آبرسان صورت نوتروژینا مدل Hydra Boost

این کرم با داشتن هیالورونیک اسید می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد و رطوبت را در خود به دام بیاندازد تا هرگاه در طول روز پوست شما احتیاج با آبرسانی داشت؛ رطوبت ذخیره شده را به پوست شما برگرداند. این کرم می تواند پوست شما را به مدت ۴۸ ساعت مرطوب و نرم نگه دارد. این کرم انعطاف پذیری پوست شما را افزایش می دهد و همچنین فاقد الکل است در نتیجه اصلا پوست شما را خشک نمی‌کند. همچنین منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند و به تنفس پوست شما کمک می‌کند.

 

 

معرفی کرم آبرسان خوب

در آخر تعدادی از بهترین انواع آیرسان پوست را به شما معرفی می کنیم.شما می توانید این محصولات را از داروخانه آنلاین یارافارما تهیه نمایید :

ژل آبرسان قوی پوست چرب پریم ۵۰ میل

خرید و قیمت ژل آبرسان قوی پوست چرب پریم 50 میل

ژل آبرسان قوی پوست چرب پریم دارای بافت سبک و فاقد چربی و با دارا بودن ترکیبات موثر خود به رفع چربی اضافی پوست و جمع کردن منافذ آن کمک کرده و ظاهری مات و یکدست به پوست می‌ دهد.ترکیبات جوان کننده به کار رفته در ژل آبرسان قوی پوست چرب پریم ضمن آبرسانی عمقی پوست موجب جوان سازی و رفع چروک‌های ریز آن نیز می‌گردد.

 

کرم اورلین کامفورت فارمد سلامت سینا ۷۵ میلی

کرم اورلین کامفورت فارمد سلامت سینا 75 میلی

کرم اورلین کامفورت h2o فارمد سلامت سینا Pharmed Salamat H2O Urelin Comfort Cream یک کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خشک است. کرم h2o اورلین کامفورت فارمد سلامت یک کرم مرطوب کننده قوی مخصوص صورت و دست هاست. کرم اورلین کامفورت حاوی ترکیبات موثر جهت رفع خشکی پوست از جمله اوره، ویتامین ای و شی باتر است.

 

 

کرم مرطوب کننده بایو اسکین پلاس مناسب پوست خشک

کرم مرطوب کننده بایو اسکین مناسب پوست خشک حجم 75mL

کرم مرطوب کننده بایو اسکین مناسب پوست خشک حاوی عصاره آلوئه ورا و روغن آرگان می باشد. این محصول مراقبت پوست، دارای ساختاری سبک و نرم بوده و به سرعت جذب پوست می شود. کرم مرطوب کننده بایو اسکین با خاصیت آبرسانی، خشکی پوست را برطرف کرده و همچنین با ترمیم بافت پوست، موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شود.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا