مکمل داروییمکمل ها

کاهش وزن و لاغری سریع امکان پذیر است؟

کاهش وزن امروزه به رویای خیلی از افراد تبدیل شده است و در پی هر راهی هستند تا بتوانند به کمک آن چربی های خود را از بین ببرند. دسته ای از افراد موفق میشوند و دسته دیگری نه تنها موفق نمیشوند، بلکه با مصرف قرص و مکمل هایی که کیفیت ندارند؛ باعث آسیب رساندن به خود نیز میشوند. اما آیا مکمل های گیاهی هم دارای عوارض هستند؟!

 

کاهش وزن و لاغری سریع امکان پذیر است؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که با مراجعه به کمد لباس خود، متوجه ورود مهمان ناخوانده ای به نام “چربی” در بدن خود شده اید. اولین چیزی که به فکر آن میوفتید ؛ کاهش وزن است. بسیاری از افراد بعد از اینکه متوجه افزایش وزن خود شده اند، مدت ها از این اوضاع ناراحت و غمگین خواهند شد. ناراحت شدن و غمگین بودن نه تنها در کاهش وزن شما تاثیری نخواهد داشت بلکه اگر این روند همچنان پیش برود باعث دلسردی و مختل کردن ذهن شما نیز میشود. سوال دیگری که در ذهن هر فردی بوجود می آید؛ این است که “کاهش وزن و لاغری سریع امکان پذیر است؟ ” شما در طی یک شب به این اضافه وزن نرسیده اید که بخواهید در یک شب هم آن ها را از دست بدهید و به وزن ایده آل خود برسید پس باید در این راه صبوری پیشه کنید. همانطور که میدانید فرایند چربی سوزی یک فرایند زمان بر و وقت گیر است که فقط نصیب افرادی میشود که ممارست داشته  باشند و به دنبال هدف خود گام بردارند. روش هایی نیز وجود دارد که میتواند سرعت کاهش وزن شما را زیاد کند که میتوان به مکمل های گیاهی(که در ادامه چندین عدد از این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد) و روش لاغری موضعی (این روش که با استفاده از دستگاه صورت میگیرد، طی مدتی اثر خود را از دست میدهد و فرد ظاهری بدتر از قبل پیدا میکند!) نیز اشاره کرد که بسیار هم موثر بوده اند.

بیشتر چربی های بدن در ناحیه شکم و پهلو ها تجمیع پیدا میکنند که میتوان با حرکت های ورزشی مخصوص برای این نواحی، به لاغری شکم و همچنین لاغری پهلو ها کمک فراوانی کرد. اما در این بین افرادی وجود دارندکه با نداشتن علم کافی باعث بیان راهکار های نه چندان معقولی میشوند. برای مثال وعده میدهند که با مصرف این دارو می توانید لاغری شکم خود را تضمین کنید(فقط و فقط ناحیه شکم )، این تنها یک دروغ است . چرا که بدن ما به صورت کلی به چربی سوزی منجر میشود و نمیتوان یک ناحیه را کوچک (و یا بزرگ) کرد. ۶۰ درصد چربی سوزی بدن ما برای ناحیه شکم و ۴۰ درصد آن برای پهلو، صورت و دیگر نواحی بدن خواهد بود. پس لاغر شدن یک ناحیه به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود و کل بخش های بدن را درگیر خواهد کرد.

پیشنهادی:  بهترین قرص برای درمان سردرد میگرن

 

برای کاهش وزن به دنبال راه اصولی و منطقی باشید

افزایش وزن یک کابوس بزرگ است که میتواند هر کسی را درگیر خود بکند. اما نگران نباشید! با رعایت برخی نکات که در ادامه به آنها می پردازیم؛ میتوانید بدون خطر(خطر بازگشت دوباره چربی ها و حتی خطراتی که جان شما را تهدید میکنند)، به وزن ایده آل خود برسید. متاسفانه برخی از افراد سودجو نیز در این زمینه وجود دارند که با وعده هایی شگفت انگیز و غیر منطقی باعث میشوند شما فریب آنها را بخورید. با هزینه هایی که متقبل می شوید نه تنها کاهش وزن در بدن شما صورت نمیگیرد بلکه عوارض جانبی شدیدی در بدن شما ایجاد میکند. شما میتوانید با شناختی که از بدن و ساز و کار آن دارید، به روش های اصولی و منطقی برای کاهش وزن خود اقدام کنید و در این مسیر گام بردارید. همچنین مراجعه به یک متخصص تغذیه هم خالی از لطف نیست و میتوانید تحت نظر او باشید و سوالات متداول خود را از او بپرسید.

 

کاهش وزن

 

عوامل موثر در کاهش وزن و چربی سوزی

تغذیه مناسب: خیلی از افراد بر این عقیده هستند که برای لاغری و کاهش وزن نباید زیاد غذا بخورند. این امر باعث ضعیف شدن ارگان های بدن ما میشوند. بدن ما به کربوهیدرات، چربی و پروتئین(ویتامین و قند طبیعی نیز برای بدن مفید هستند) همزمان نیازمند است و عدم مصرف آنها باعث مشکلات جدی خواهد شد. مشکلاتی مانند ضعف بینایی، ریزش مو، خستگی مفرط و دیگر امراضی که خطر مبتلا شدن به آنها برای شما وجود خواهد داشت. نکته مهم در بحث لاغری این است که شما بتوانید یک تعادل خوبی میان مواد مصرفی خود(خوراک شما) و میزان موادی که بدن شما به آنها نیاز دارد برقرار کنید. برای مثال؛ میزان پروتئین مورد نیاز یک فرد(در طول یک شبانه روز) بالغ ۰.۸ گرم به ازای هر یک کیلوگرم وزن او خواهد بود. مثلا اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم است میزان پروتئین مورد نیاز شما در شبانه روز به رقم ۵۶ گرم میرسد(اگر ورزش های سنگین انجام میدهید باید میزان بیشتری پروتئین مصرف کنید). حال اگر رژیم غذایی شما به گونه ای باشد که مقدار کمتری را دریافت کنید و یا از طرفی با مصرف بیش از اندازه آن، باعث اشباع پروتئین در بدن خود بشوید؛ این تعادل بر هم میخورد و بدن بازدهی مناسبی در اختیار شما قرار نخواهد داد. مقدار پروتئین مورد نیاز برای هر فرد(با توجه به عادت های غذایی و میزان فعالیت او در طول شبانه روز) میتواند متغیر باشد.

پیشنهادی:  کاربرد شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور نوتریشیا 400 گرم را بیشتر بشناسیم

مصرف موادی که متابولیسم بدن را افزایش میدهند هم بسیار مفید است که میتوان به قهوه، دارچین، شکلات تلخ و غیره اشاره کرد(در مصرف این مواد ها باید تعادل رعایت شود).

 

ورزش و فعالیت بدنی: بعد از رعایت اصول تغذیه ای شما باید طبق یک برنامه ورزشی خوب به روند کاهش وزن و چربی سوزی بدن خود سرعت ببخشید. اگر تا بحال سابقه ورزشی نداشته اید و یا بعد از مدت طولانی می خواهید ورزش را شروع کنید؛ از ورزش های سبک و کوتاه مدت استفاده کنید. بسیار مشاهده شده است که افراد مبتدی با انجام ورزش های سنگین، در ابتدای راه باعث آسیب رسانی به بدن خود شده اند و نتوانسته اند در این مسیر پیشروی کنند. این افراد مبتدی بر این باور هستند که با انجام ورزش های سنگین میتوانند راه رسیدن به تناسب اندام را به سرعت طی کنند. شما میتوانید از پیاده روی های سبک شروع کرده و رفته رفته دامنه فعالیت بدنی و همچنین زمان انجام آنها را گسترده تر بکنید تا در آینده شاهد کاهش وزن خود باشید.

 

داشتن صبر و ممارست: افراد زیادی را دیده اید که با داشتن برنامه های رژیمی مختلف و طولانی مدت همچنان به هدف خود نرسیده اند. اگرچه در موضوعات پاراگراف بالا(تغذیه و ورزش) به خوبی عمل کرده اند؛ اما به دلیل نداشتن صبر و اراده نتوانسته اند فرآیند کاهش وزن خود را تکمیل کنند. کاهش وزن یک روند طولانی مدت است که برای رسیدن به آن باید ذهنیت خود را نیز به گونه ای تغییر دهید که با این شرایط وفق پیدا کند و شما را تا پایان مسیر همراهی کند.

 

عوامل موثر در کاهش وزن و چربی سوزی هر یک در امتداد دیگری قرار دارند و با انجام ندادن یک مورد میتواند در روند لاغری شما اختلال ایجاد کند. برای مثال اگر در امر تغذیه و داشتن صبر آدم موفقی هستید ولی به ورزش نمی پردازید، توقع رسیدن به کاهش وزن را نداشته باشید.

 

مکمل لاغری: در کنار تغذیه و ورزش مناسب، شما میتوان با مصرف مکمل لاغری به روند کاهش وزن خود سرعت ببخشید. خیلی از افراد بر این باور هستند که این مکمل های غذایی به دلیل داشتن مواد شیمیایی برای بدن مضر هستند و باعث بروز عوارض جانبی در فرد میشود. اما مکمل هایی هم هستند که از منبع های گیاهی نشات گرفته اند و فاقد عوارض هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا