مادر و کودکمکمل هامکمل های غذایی

مکمل غذایی برای افزایش وزن کودکان

مکمل غذایی محصولی فوق‌العاده است که به کمک فرزند شما می‌شتابد تا متناسب با سن خود از وزن‌گیری مناسبی برخوردار شود. البته دقت داشته باشید که هدف نخست از مصرف مولتی ویتامین چیزی به جز جبران کمبود مواد مغذی در بدن نباید باشد. اما به منظور افزایش اشتها نیز مصرف مولتی ویتامین می‌تواند چاره‌ساز باشد.

انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک دغدغه والدین زیادی است. رشد کودک در ماه‌ها و سال‌های اولیه تا حد زیادی به تغذیه و مولتی ویتامین‌های دریافتی بستگی دارد. بنابراین شنیدن سوال بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک چیست؟ از سمت والدین کاملا منطقی به نظر می‌رسد. چرا که والدین معمولا در مورد افزایش وزن کودکان نگران هستند. مخصوصا کودکانی که دیر وزن می‌گیرند یا به راحتی وزن خود را از دست می‌دهند.

 

بهترین مکمل­‌ها برای افزایش وزن کودک

بهترین مکمل­‌ها برای افزایش وزن، مکمل‌هایی است که شامل ۵ ماده مغذی زیر باشد:

ویتامین­‌های گروه ب

کمبود بعضی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین B1 با کاهش اشتها همراه است. مکمل‌های ویتامین B حداقل حاوی ۶ ویتامین B1، B2، B3، B5، B6 و B12 است که باعث افزایش اشتها و در نهایت افزایش وزن می‌شود.

آهن

کمبود آهن در بدن سبب می‌شود که فرد در طول روز احساس خستگی بسیار زیادی کرده و اشتهای کمتری داشته باشد. همین عامل منجر به کاهش ناگهانی وزن فرد می­‌شود. در صورتی که فرد دچار کمبود آهن باشد ممکن است هوس غذاهای غیرعادی و ناسالم کند. همچنین کمبود آهن موجب ایجاد زخم‌هایی در گلو و دور دهان شده و عمل بلعیدن را مشکل می‌­کند.

دیگر ترکیباتی که میزان کافی آن در بدن باعث افزایش وزن کودکان می­‌شود منیزیوم، کلسیم و سایر ویتامین‌­ها است.

 

مکمل های مولتی ویتامین

اصولا اشتهای کودکانی که وزن گیری نامناسبی دارند پایین است و به همین دلیل نمی‌توانند غذای کافی بخورند. دریافت ناکافی مواد غذایی در طولانی مدت می‌تواند منجر به کمبود انواع ویتامین‌ها یا مواد معدنی شود. کمبود ویتامین‌ها خود به تنهایی می‌تواند منجر به بدتر شدن شرایط و یا کاهش بیشتر اشتها شود.

پیشنهادی:  درباره سافت ژل سوپر میکس آنتی ایجینگ بیشتر بدانیم؟

به همین دلیل در این کودکان مصرف مکمل‌های مولتی ویتامینی از بدتر شدن شرایط جلوگیری می‌کند و می‌تواند تا حدودی اشتهای فرد را بازگرداند و حتی آن را بیشتر کند. فقط دقت داشته باشید بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودکان، مکمل هایی هستند که مقدار مواد مغذی آن بر اساس سنین کودکی تنظیم شده است و نباید از مولتی ویتامین بزرگسالان استفاده شود.

 

مشکل عدم افزایش وزن در کودکان

کاهش وزن در نوزادان نشان دهنده این است که نوزادان از رژیم غذایی خود به اندازه کافی کالری دریافت نمی­‌کنند. توجه نکردن به رژیم غذایی کودکان باعث می­‌شود تا بعد از مدتی کودک به کمبود ویتامین­‌ها، مواد معدنی و در نتیجه سوتغذیه دچار شود. بنابراین تشخیص علائم و اقدام برای درمان کم وزنی کودکان اهمیت زیادی دارد. مشورت با پزشک متخصص برای تشخیص و درمان کودک بسیار ضروری است. پزشک ممکن است تغییری در رژیم غذایی کودک داده و مکمل افزایش وزن کودکان تجویز کند.

کمبود ویتامین­‌ها و مواد معدنی، روند طبیعی رشد نوزاد را دچار اختلال می‌­کند. بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌­ها در بدن ساخته نمی‌شوند بنابراین استفاده از مواد غذایی حاوی این مواد برای بدن ضروری است. در صورتی این مواد از مواد غذایی تأمین نشود، پزشک متخصص، مکمل افزایش وزن نوزاد را برای جبران این کمبود پیشنهاد می­‌کند.

عدم وزن گیری نوزادانی که تمایلی به شیر مادر ندارند یا کودکانی که بد غذا هستند موجب نگرانی والدین می­‌شوند. در این موارد پزشک معمولاً استفاده از شیر خشک­‌ها و مکمل تقویتی افزایش وزن نوزادان را در از بدو تولد بلامانع می­‌دادند. گاهی نیز ممکن است پزشک پس از ۶ یا ۹ ماهگی استفاده از مولتی ویتامین­‌ها را مجاز بداند. بنابراین برای مصرف مولتی ویتامین باید به پزشک مراجعه کرد.

پیشنهادی:  شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس

 

فواید مولتی ویتامین‌ها برای وزن‌گیری کودکان

مولتی ویتامین‌ها برای سلامتی و وزن‌گیری کودکان ضروری هستند. مصرف مولتی ویتامین‌ها فوایدی به شرح زیر دارد:

مولتی ویتامین‌ها مواد مغذی بدن کودک را تامین می‌کنند.

مصرف مولتی ویتامین‌ها موجب تقویب سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می‌شود.

مصرف مولتی ویتامین‌ها موجب تقویب و استحکام استخوان‌های کودکان می‌شود.

سطح انرژی کودکان با مصرف مولتی ویتامین افزایش می‌یابد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، مولتی ویتامین‌ها خواص زیادی برای پوست، مو و ناخن کودکان هم دارند. البته به خاطر داشته باشید نباید در مصرف مولتی ویتامین‌ها برای کودکان زیاده روی کرد. چرا که بدن آن‌ها نسبت به افراد بزرگسال ضعیف‌تر بوده و دارای حساسیت‌های بیشتری است.

در ادامه به معرفی برخی از مکمل های غذایی برای افزایش وزن کودکان می پردازیم:

شربت مولتی سانستول تاکدا ۲۰۰ گرم

شربت مولتی سانستول تاکدا ۲۰۰ گرم

شربت مولتی سانستول تاکدا حاوی انواع ویتامین های گروه B و ویتامین هایE ،A ،C ،D و کلسیم می باشد. این شربت مناسب بزرگسالان و کودکان است و نیازهای آن ها جهت تقویت و یا رشد بدن را تامین می کند.

 

شربت اشتها آور کودک ۱۲۰ میلی لیتر باریج

شربت اشتها آور کودک 120 میلی لیتر باریج

شربت اشتهای انار باریج، یکی از بهترین شربت های ایرانی برای افزایش اشتهای کودکان است. در این شربت از عصاره انار، نعناع و عسل استفاده شده است که تأثیر بسیار خوبی در بهبود بی اشتهایی، درمان تهوع و استفراغ و اسهال در کودکان دارد.

 

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی کودکان گین آپ کارن حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، مخلوطی از پروتئین‌های شیر، پروتئین آب پنیر (Whey)، مجموعه آنزیمی برای هضم و جذب بهتر پروتئین و همچنین ۱۲ نوع ویتامین بوده و به تامین انرژی روزانه کودکان کمک کرده و باعث افزایش وزن و قد آنها می‌شود.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا