مکمل هاویتامین ها

کمبود کدام ویتامین باعث خواب رفتن دست میشود

پارستزی حالت موقت شایع و ناشی از فشاری است که بر روی یک عصب – درست مانند زمانی که فرد بر روی بازو خود به خواب می‌رود و یا برای مدت طولانی پا‌های خود را روی هم می‌گذارد – وارد می‌شود. وقتی که فشار از بین برود، پارستزی هم از بین می‌رود.

دلایل خواب رفتن دست و پا

کمبود ویتامین هم گاهی باعث این خواب رفتن می‌شود که عبارتند از:

کمبود ویتامین B ۵ (اسید پانتوتنیک)

کمبود ویتامین B ۱۲ که می‌تواند منجر به کم خونی – یکی از دلایل خواب رفتن دست و پا است – شود.

کمبود ویتامین E

کمبود کلسیم (هیپوکلسمی)

کمبود منیزیم (هیپومنیزیمی)

فشار به عصب دست و پا : مربوط به شرایطی است که فشاری به دست و پا وارد شده باشد و به دنبال آن خون‌رسانی به آن عضو مختل شود یا وقتی فشار زیاد ازبافت‌های اطراف روی عصب، عصب را تحت فشار قرار دهد. این حالت در بسیاری از مناطق بدن ایجاد می‌شود، به طور مثال می‌تواند بر روی دست‌ها یا پا‌ها تأثیر بگذارد و باعث سوزن شدن، بی حسی، خواب رفتگی یا درد شود.
این حالت‌ها در موارد زیر ایجاد می‌شود:
هنگام خواب رفتن دستتان را زیر سرتان گذاشته‌‌اید و در نتیجه به عصب‌‌های دست فشار وارد شده است لذا هنگام بیدار شدن متوجه می‌شوید که مچ دستتان درد می‌کند یا حتی دستتان خواب رفته است. علت خواب رفتن دست در خواب در اکثر اوقات به همین دلیل است.
اگر عصبی که در ستون فقرات تحتانی قرار دارد، تحت فشار باشد، سبب خواب رفتن ساق پا می‌شود. زمانی که به مدت طولانی پایتان را روی پای دیگر انداخته‌اید یا تحت فشار قرار داده‌اید، با خواب رفتن ساق پایتان مواجه می‌شوید.
احتباس مایعات در بدن هم می‌تواند سبب خواب رفتن دست و پا شود. تجمع مایعات در بدن به علت‌های مختلفی مثل مصرف زیاد نمک و تغییرسطح هورمون در دوران قاعدگی ایجاد می‌شود. درصورتی که بخشی از بدن متورم شود، گردش خون در آن ناحیه مختل می‌شود و به دنبال آن مورمورشدن و بی حسی اتفاق می‌افتد.

پیشنهادی:  باید تا چه سالی از شیشه شیر استفاده کنیم؟

گزگز کردن دست و پا به دلیل بیماری : مربوط به شرایطی است که در اثر بیماری، اختلال یا کمبود ویتامین، اعصاب محیطی دچار آسیب شده باشند.
همه‌ی اعصاب خارج از مغز و نخاع اعصاب محیطی هستند. این اعصاب از دست‌ها، پاها و تا کف پاها کشیده می‌شوند. درصورتی که اعصاب محیطی آسیب ببینند، بی‌حسی و مورمور شدن ایجاد می‌شود. به شایع‌ترین نوع آسیب عصبی نوروپاتی محیطی یا پیرامونی گفته می‌شود. به‌جز مواردی که آسیب عصبی ارثی است،

 

پیشگیری از خواب رفتن دست و پا

علت خواب رفتن دست و پا در خواب هر چه باشد می‌توان از آن پیشگیری کرد. تنها موارد ارثی یا بیماری‌های خودایمن قابل پیشگیری نیستند که البته می‌توان آن‌ها را کنترل و درمان کرد.
برای پیشگیری، تغییر وضعیت در هنگام نشستن طولانی و خوابیدن در وضعیت آزادتر می‌تواند مفید باشد.
درصورتی که فرد کمبود ویتامین داشته باشد، تجویز مکمل‌های مناسب یا تغییراتی در رژیم غذایی از بروز بی‌حسی جلوگیری می‌کند.
همچنین پرهیز از قرار گرفتن در معرض مواد سمی، پیروی از برنامه تمرینی تحت نظارت پزشک، خودداری از نوشیدن مشروبات الکلی جزو مواردی است که ازبروز علائم پیشگیری می‌کند.

 

شما می توانید محصولاتی که برای جلوگیری از خواب رفتن دست و پا موثر هستند را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این محصولات عبارتند از:

 

کپسول فرودین ۳۲ عدد

کپسول فرودین هولیستیکا

کپسول فرو-دین هولیستیکا مکمل آهن به همراه اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و ویتامین C است که کم خونی و فقر آهن را از بین می برد.

 

 

پیشنهادی:  نقش کلاژن در بدن ( پوست، مو و استخوان)

 

کپسول ژلاتینی نرم ویتامین E 400 واحد آپوویتال ۴۰ عدد

کپسول ژلاتینی نرم ویتامین E 400 واحد آپوویتال 40 عدد

 

 

 

قرص ویتامین B12 1000 های هلث ۳۰ عدد

خرید و قیمت قرص ویتامین B12 1000 های هلث 30 عدد

قرص ویتامین B۱۲ ۱۰۰۰ های هلث محصولی برای تامین کمبود این ماده در بدن است؛ ب ۱۲ در سوخت و ساز، تکثیر سلول‌های خونی و اعصاب نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

 

 

قرص ویتامین B12 آپوویتال ۳۰ عدد

قرص ویتامین B12 آپوویتال 30 عدد

قرص ویتامین B12 آپوویتال در شکل گیری نرمال گلبول‌های قرمز، کمک به خونسازی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و اعصاب و رفع خستگی موثر است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا