بیماری ها

چگونه می توانیم بر خود ادراری دوران سالمندی غلبه کنیم ؟

چگونه می توانیم بر خود ادراری دوران سالمندی غلبه کنیم؟

غلبه بر خود ادراری کاری آسان و ممکن است و راه های بسیار دارد. خود ادراری در دوران جوانی هم ممکن است به وجود بیاید که به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است از استرس زیاد و حتی بیش از حد توان نگهداری بدن باشد.

بدن تحمل این همه حجم استرس را ندارد، استرس طولانی مدت و مستمر باعث خود ادراری مقطعی یا مستمر می شود، که امری طبیعی و قابل کنترل است.

شاید در میانسالی، یا کهنسالی شدت بیشتری از آن رخ دهد، اما نباید دچار استرس و سردرگمی شد، بلکه باید با اطمینان خاطر و آرامش و قلبی پر از امید به راه حل آن اقدام کرد.

اگر در میانسالی یا کهنسالی به یکباره ظهور کند، دلیلش این است که در سال های گذشته استرس زیادی کشیده اید و بیان نگارنده بر اثبات آیات قرآن گواه خوبی است که می فرماید: نگران زندگی نباشید و از مشکلات زندگی،  هراس نداشته باشید و هم و غم را به خود راه ندهید. زیرا کسی که بدن شما را آفریده است، می داند که بدن شما تحمل استرس شدید را ندارد و ممکن است باعث بیماری شدید شوید، قرآن کریم می فرماید: که شما صبر داشته باشید تا ما مشکلات زندگی شما را حل نمائیم، بالاخره یکی از عوامل جلوگیری از خود ادراری در کهنسالی، استرس زدایی است، در جهان میلیون ها انسان هستند که دچار خود ادراری می شوند و این بیماری راه حل های زیادی دارد و مبارزه با آن و حل این مشکل ناممکن نیست و قابل حل است و هیچ جای نگرانی نیست.

 

 

عوامل استرس

استرس عوامل زیادی دارد، یکی از عوامل استرس، درگیری فرد با مشکلات زندگی است، نگرانی و ترس در حال غذا خوردن، خوابیدن و حتی استرس به همراه لذت های جنسی خود، یکی از عوامل خود ادراری در زمان کهنسالی است، بسیاری از افراد به صرف اینکه در یک تجارتی در حال سودآوری هستند، خود را درگیر استرسی بزرگ می کنند، غافل از اینکه ممکن است، در سال های بعد، ده برابر آن را هزینه درمان خود کنند.  پس به هیچ عنوان افراد نباید خود را درگیر چنین  کارهایی کنند، زیرا که ضرر و زیان چنین کارهایی بیشتر از سود آن است.

کنترل استرس یا فرار از استرس، کار هنرمندان و عقلا می باشد، پس اگر شما دست به چنین کار بزرگی زده اید، قطعا هنرمند و عاقل هستید.

پیشنهادی:  بهترین قرص برای زانو درد

جابجایی مکانی در زمان استرس ممکن است باعث استرس زدایی شود، یعنی اگر در اتاقی هستید، به اتاق دیگر بروید و اگر در منزل هستید، برای قدم زدن به پارک بروید و گفته شده اگر ایستاده هستید، بنشینید و اگر نشسته هستید، قدم بزنید، بنابراین به شکل های مختلف می توانید از استرس فرار نمایید.

 

آب بنوشید

وقتی انسان درگیر حالت عصبی و استرس است، با یک آتش خشم روبرو می باشد، یک نظریه علمی است که می گوید، هر چه انسان به آتش خشم نزدیکتر باشد، به آتش شیطان نزدیکتر می شود، چیزی که می تواند هر دو آتش را از انسان دور کند، آب است، آب باعث آرامش و خنک شدن بدن می شود و همین باعث استرس زدایی می شود. بنابراین در هر حالتی که استرس زدایی می کنید، بیماری را از بدن دفع خواهید کرد.

 

عوامل خود ادراری در دوران سالمندی

عوامل خود ادراری در سالمندی بسیار زیاد است، یکی از این عوامل که اکثر مردم میانسال و سالمند با آن درگیر هستند، بیماری قند خون است، قند خون نیز از استرس و حالت عصبی و ترس و نگرانی از محیط اطراف بدست می آید، در زمانی که دچار قند بالا هستید باید تقوای غذا خوردن رعایت شود، به این معنی که از خوردن غذاهای شیرین و نشاسته خودداری کرده و به صورت مستمر زیر نظر پزشک، معالجه نمائید. پیاده روی و ورزش های هوازی می تواند قند خون را منظم نماید. هر چه قند خون پایین بیاید خود ادراری هم کمتر صورت می گیرد. بیماری های مثانه ای و کلیوی نیز خود باعث خود ادراری می شود، که با مراجعه به پزشک معالجه کلیوی و مثانه ای مشکل خود ادراری حل خواهد شد.

نوشیدن غذاهای کافئین دار مثل چای و قهوه و نسکافه باعث ادرار زیاد می شود، که پیشنهاد می گردد سالمندان جهت رفع خود ادراری از نوشین این مواد خودداری فرمایند.

بیماری پروستات یکی از عوامل کنترل نکردن ادراردر دوران سالمندی و میانسالی است، که با مراجعه به پزشک متخصص پروستات می توان این مشکل را حل نمود، این پزشک با یک عمل جراحی مشکل خود ادراری را به طور کامل و برای همیشه حل خواهد نمود. شاید عوامل دیگری هم باعث خود ادراری در دوران کهنسالی و میانسالی هم باشد، اما حدود نود درصد از عوامل درگیری خود ادراری همین موارد است. که همه این موارد قابل حل هستند.

پیشنهادی:  بهترین قرص برای غضروف سازی زانو‌ها

 

 

مراقبت های دوران سالمندی

 

سالمندی نتیجه تغییرات  فیزیولوژیکی بدن است و کاملاً طبیعی می باشد، سرعت ایجاد آن بین انسان ها بسیار متفاوت است، اما می‌توان با ورزش های مستمر، تغذیه مناسب و ایجاد روحیه نشاط آور، کنترل وزن، فشارخون، چربی خون، دیابت و بیماری های دیگر آن را کنترل نمود.

مراقبت های دوران سالمندی مراحل مختلفی دارد، البته که هیچکس به اندازه خود سالمند نمی‌تواند مراقبت دوران سالمندی خود را کنترل نماید و آخرین مراحل مراقبت های دوران سالمندی توسط افراد متخصص انجام می‌شود، یقیناً این افراد تحصیل کرده و  دوره تحصیلات خود را در دانشگاه ها آموزش دیده اند، به نظر می رسد که مراقبت های دوران سالمندی یک رشته از رشته های پزشکی باشد که برای جامعه بسیار ضروری است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متخصصین مراقبت های دوران سالمندی قابل تقدیر و احترام هستند و باید به نحو صحیح از آنها تقدیر و تشکر شود، چرا که کار آنها بسیار سخت و مشقت آور است. متخصصین مراقبت های دوران سالمندی می‌دانند که سالمندان چه غذاهایی باید مصرف کنند و آن ها با چه بیماری هایی ممکن است مبتلا شوند، خواسته های روحی و روانی آنها چیست، آنها با چه چیزی خوشحال  و از چه چیز به شدت رنجیده خاطر می شوند، زیرا که همین موضوعات است که می‌تواند داروی درد آنها باشد، همه ما می دانیم که سالمندان بر گردن جامعه حق دارند، زیرا که آنها معلم جامعه بودند و آنها جامعه را پرورش داده اند و یک سالمند مستحق تقدیر و احترام است و باید با آنها با نهایت ادب و نزاکت رفتار شود، در قرآن کریم آمده است، که صدای خود را بر سالمند بلند نکنید و هیچگاه در نزد آنان بی ادبی نشود، گویی که با رنجیدن سالمند، خداوند هم رنجیده می شود، سالمندان کسانی بوده‌اند که سلامتی خود را برای پیشرفت و تربیت جامعه هزینه کرده‌اند و امروز این جامعه است، که وظیفه دارد هم از لحاظ انسانی و هم از لحاظ دینی با آنها همان رفتار را بشود.

سالمندان ما را بزرگ کرده اند و در کودکی با ما رفتار مهربانانه داشته اند پس امروز مستحق مهربانی متقابل هستند، بنابراین موضوع مراقبت در دوران سالمندی موضوع بسیار مهمی است، که دولت ها باید از آن حمایت کنند، قطعاً در کشورها و دولت ها و جوامع پیشرفته برای آن ردیف بودجه در نظر می‌گیرند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا